En hora?!

Ja som ni alla snart vet så bor jag på Vilhonvuorenkatu 5b i Helsiki, den gatan ligger tillsammans med en plats som kallas kurvi. Och det ni inte vet om platsen där jag bor är att kurvi är helsingfors mest kända knarkhandels kurva.
Och knark brukar ofta dra med sig mer trevliga saker än uteliggare och män med knivar, nämligen horor...
Precis under mitt fönster har jag länge haft misstankar om att det försegår något, det tänds och släcks två små röda lampor i en liten asiatisk matbutik på kvällarna. Många underliga personer som vandrar ut och in där ska ni veta!
Ända tills denna dag har jag varit relativt osäker, men nu känns det bekräftat, jag tror det är en bordell. När jag ser en kvinna med ett utseende som skrämmer och en man kliva ut från en bakdörr så undrar man vad som försigår. Kvinnan ser helt ner drogad ut och är klädd för att passa in på en bakgata i östra tyskland! Mannen kan ni ju själva förstå hur han ser ut...

Annars bor jag på en rätt trevlig gata, mannen som bor mitt i mot har skaffat sig en ryggsäck som han sover på nu fortiden (:

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, åh herregud! Det låter verkligen inte helt okej!

2009-08-18 @ 15:30:43
Postat av: peterN

haha ja men eller hur!

2009-08-18 @ 16:05:39
Postat av: Sandra

verkar som du hamnat på ett trevligt ställe ;D

2009-08-18 @ 17:44:30
Postat av: caroline

hahaha, typiskt dig peter :D

2009-08-18 @ 18:04:21
URL: http://chdgivetvis.blogg.se/
Postat av: Filippa

Hahahah!Skönt att han skaffat sig en ordentlig säng din granne :P hihi, de hade jag velat se!

2009-08-19 @ 09:12:10
Postat av: Fridda

hahah gött ställe du har hamnat på ;)

2009-08-30 @ 19:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0