Nu är vi äntligen här!

Ah shit! Nu ni har drömmen blivit verkligehet! Jag och mina sju kompisar har äntligen satt oss till ro i Colorado! Vi är här för att stanna i 3 månader! Det är snowboard, skidor, fest och snö som gäller 24/7!!

Nu ska vi se vart jag ska börja med äventyret... Jag kan ju börja från början och den började i lördags när jag började packa, efter en hel dag med packning och julmat med familjen så blev det att hoppa i säng för att ge sig iväg på resa tidigt på söndagen.

Resan började med att fara ner till min vän anton i trelleborg där vi istället för att sova satt uppe och löste rukriks kub och spela gitarr, piano och fiol (: Efter en två timmars sömn bar det av till köpenhamns flygplats, resan gick riktigt bra och efter bytet i London så hade jag tre stolar för mig själv där jag satt och njöt.
När jag väl landade på denvers flygplats så hade något som självklart blir en bra story. I pass kontrollen på flygplatsen så verkade allt gå bra, tills heltplötsligt då en polis kom och bad mig att följa med honom? Ja det var ju inte mycke mer att göra än att följa med, sätta sig ner och vänta på att få veta vad som händer..
Efter en 20 minuters väntan så ser jag Jonte komma mot mitt håll med en annan polis och kort där efter kom alla kompisarna en efter en med en varsin polis. Alla blev vi ledda till ett väntrum där vi satt och såg ut som frågetecken.

Vi började dela med oss til varandra om vad tusan som hade hänt i kontrollen. Alla hade vi blivit förfrågade om hur mycket pengar vi hade med oss och vad vi hade gjort för att få dom. Att förklara för en amerikansk polis att man hade jobbat ihop sina pengar genom att åka på en tvåhjulig skateboard som kallas Streetsurf, verkade ju inte helt trovärdigt. Och att min vän david hade skrapat ihop alla sina slantar på att jobba som packare på en flygplats verkade ju helt omöjligt tydligen.

Men helt plötsligt så ropar en annan polis upp mitt namn, jag trallar dit och får förklara ännu en gång vad jag skulle göra i USA. Efter att återigen fått förklarat hur jag fått mina pengar, att jag skulle åka snowboard, hade sponsorer och att jag INTE skulle jobba i USA så fick jag sitta ner igen. Efter några minuter ropa de upp mitt namn igen för ställa fler frågor som om jag hade varit i USA tidigare, vad jag gjorde då, hur jag kände alla de andra etc etc. Och så pågick det ett tag, sätt dig, kom hit, sätt dig och kom upp. Tillslut så fick vi veta vad det var som var fel, det var att jag hade skrivit in fel adress på mitt visum och att de trodde att vi skulle jobba.
oj oj oj va de va krångel, bagge's kompis som skulle hämta oss på flygplatsen dök inte upp för det visade sig att ingen av de hade haft kontakt med henne sen i fjol.... bra där, så vi fick helt enkelt ta privat buss upp, 65$ / person......

Men efter allt så är vi iallfall här nu, efter en lång dag i parken som vi avslutade i bubbelbadet som ligger 5 meter utanför dörn så ska vi äta mat nu!

Park och fet session imorn, over and out!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha! Varför är jag inte förvånad? ;D

2009-12-09 @ 14:11:15
Postat av: Maria

Oj oj oj... Är det inte otroligt att det var just DU som hade skrivit fel adress..?!

2009-12-09 @ 21:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0