Dill, pill med sås och potatis!

Ja nu är ju klockan redan halv nio och jag har just nattat mitt underbara syskonbarn/guddotter Johanna. Det är min äldsta systers yngsta barn, hon är bara nio år och brås redan på sin morbror. Fick precis reda på att hon hade berättat för sin mor hur glad jag borde vara att jag har henne som syskonbarn. Då undrade syrran såklart varför det var på detta viset? Men det är väl självklart!? Hur glad skulle jag vara om jag hade haft en töntig tjej som bara vill leka med barbie, när jag nu istället har en som tycker att snowboard och skateboard är det coolaste som finns! (:

Ja man minns ju själv vad man tyckte och tänkte som liten, det som spontant poppar upp i huvudet på mig är nypon.
Men tanken på nypon leder mig till rönnbär, som leder mig till blåbär, som slutligen ledde min vilda tankte till mors lilla olle, sången alltså. Och sång mina damer och herrar fick Joakim Eriksson uppleva idag nu när det är hans 21:e födelsedag!

Hipp hipp hurra för dig idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0