Världen är liten är det endel som säger

Idag blev jag väckt kl 7 av en knarkare som inte alls ville sluta ringa på dörrklockan..  Trots detta att jag försökte muta honom både med svensk dagstidning och ett tuggummi som han verkade behöva. Nej istället blev han arg och började ringa på nästa dörr istället... Men men, herregud vad det finns många gammla rövar ordspråk som t.ex den som hugger en yxa i båten få ju ro snabbt iland, man ska inte bjud dom små neon blåa djuren på kakor om man inte har en spade eller den som bäddar får ligga. Men den mest klassiska är ju ändå "världens är liten", vilket den i de flesta förhållande inte är. Vilket gör det påståendet väldigt korkat om man gämnför med de andra exemplena. Men faktum är att det inte spelar någon roll hur stor eller liten världen är, för igår hände det något fick mig att säga att den där världen är allt bra liten iallfall.

Som ni säkert har listat ut på min nya rubrikbild (Stort tack till Ola för hjälpen!) så tycker jag snowboard är rätt kul, faktiskt det roligaste som finns. Så därför är min stora plan för denna vintern är att åka iväg till Colorado för att åka snowboard hela vintern! Vi är iallfall 7 st som ska åka iväg tillsammans, det är jag, Maria Bagge, hennes tre tjejkompisar, Bagges pojkvän Jonte och hans kompis. Vem den 7:e killen var brydde jag mig inte så mycket om, kommer ju bli sjukt kul iallfall. Men så igår fick jag ett email av min gammla barndoms kompis David Hedin som jag inte har pratat med på nästan två år. Han skrev så här i mailet:
- Tjenare Peter! Jag ska sticka till Colorado i tre månader denna vintern! Vad ska du göra i vinter?
Shit eller hur? Rätt otippat att vi båda skulle till samma stat för att åka snowboard i vinter. Efter yttligare lite efterforskning tillsammans med David så visar det sig att vi också hade planerat att åka under samma period, till samma backe och båda med fem personer och en kille vi inte kände. Smack in your face att världen är liten :D

Annars och förövrigt så har jag kommit på att det är bra att använda dörr kedjan i min lägenhet! För igår när jag satt och lyssna på musik i mina hörlurar så tyckte jag att jag hörde något som inte stämde in i min musik, nämligen finska. Jag vänder mig om och mitt i köket/hallen/vardagsrummet/kontoret och sovrummet står två finska män och fotograferar min lägenhet!? Varför och hur de kom in är för mig forfarande rätt oklart, men de hade säkert en jätte bra anledning men kände bara inte för att dela med sig av den till mig...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, rätt sjukt! Men vad roligt! Vad ville förresten de finska gubbarna??

2009-09-05 @ 17:23:58
Postat av: peterN

Humm ja va de där finnarna ville är fortfarande rätt oklart faktiskt =/

2009-09-07 @ 18:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0