Veckoslut!

Fredag:
Ja den där fredagen var ju en faktiskt en riktig svensson fredag det! Man trallar iväg till jobbet va, jobbar va, dricker lite kaffe va och slutar lite tidigare än vanligt va. Men eftersom jag inte är en Svensson utan en Lindström så jobbade jag inte på ett kontor denna fredag utan ett gym. Så då tog jag tillfället i akt att lyfta lite skrot och springa i ekorrhjulet. Efter en 2 timmars träning då musklerna kändes lite större så for ja ut till BJ's egna ö där öl, mat och manlig kärlek väntade!

Lördag:
Dagen börjar med att Janne springer runt som en duracell kanin i huset och väcker oss kl 7.oo för att fiska. Vädret var helt underbart och vi fyra tappra män gav oss ann den stora bördan att fånga fisk med lina och krok. Ja, som den stor fiskaren man är så fick jag då napp på alla mina första tre kast! Den första fångsten bestod av sjögräs, den andra av sjögräs och den sista även den av sjögräs. Stolt och väl till mods efter dessa hårda kamper mot sjögrässets vrede så fick de bli att luta sig tillbaka och somna i båten under den sommar varma himlen. Då fisket gick allt för bra så for vi in till land istället för att ta fram lite vapen. Eftersom vi är män och män jagar, så bestämde vi oss för att jaga de ölburkar som hängde i trädet. Efter en kort instruktion av regler, så som att man inte fick sikta på varandra, skjuta någon eller sjunga så började vi jakten. Det visade sig trotts att att samtliga finnar hade vart i armen så tog ändå svensken hem segern med att träffa 100% av försök :) Word up Sweden!

Söndag:
Brunch? Brunsh? Eller hur det nu stavas... Är iallfall en riktigt trevlig metrosexuell syssla, ett café där man träffas och äter en orderntlig frukost/lunch med sina vänner, pratar om livet och spekulerar om eftermiddagen. Eftermiddagen som den blev idag bjöd på ett finskt folkspel som går ut på att man kastar en stor pinne på många små pinnar och räknar vem som träffa flest..... Och jaaa, det låter roligare än vad det är... Men det var iallfall trevligt att vara ute med vännerna och äta glass :)

Helgens Topp 5:
  1. Fitness tjejer!
  2. Sverige vinner över Finland i skjytte.
  3. Jag råkar sätta på låten "I'm on a Mother fucking boat" när jag jobbar på ett tivoli.
  4. BJ har en egen ö där hunden inte kan fly?
  5. Brunch!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kasta en stor pinne på flera små pinnar och sen räkan vem som träffade flest.. jaa, Finland är väl helt enkelt inte som alla andra ;)

2009-09-13 @ 21:00:11
Postat av: Anonym

Uppdatera !

2009-09-20 @ 21:56:49
Postat av: Johanna

Jag håller med! :D

2009-09-21 @ 21:59:43
Postat av: Friiida ;D

Varför skriver du inte nyya inlägg längre :(`

2009-10-26 @ 16:29:09
URL: http://rosamolniskyn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det bledv inte mkt till uppdatering idag du. Nu håller vi tummarna för att det blir av imorgon istället ;D

2009-10-26 @ 22:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0